Noutati

Cum aflăm dacă suferim de hernie de disc lombară?

Herniile de disc afectează coloana vertebrală mai ales la nivelul segmentelor mobile, adică zona cervicală și zona lombară. Ca frecvență pacienții se prezintă cel mai des cu afecțiuni ale coloanei lombare, care nu de puține ori se dovedesc a fi hernii de disc, adică o formă de discopatie sau afectare a discului intervertebral lombar.

Dar nu toate discopatiile lombare sunt veritabile hernii de disc. De aici multe confuzii în rândul pacienților și teama de consecințele acestei afecțiuni. Discopatiile lombare pot fi încadrate în patru mari categorii, de la o simplă instabilitate de segment vertebral lombar în care se produce o bombare a discului intervertebral, trecând prin faza de protruzie a discului cu fragilizarea structurilor discale, în special a inelului fibros, până la veritabila hernie de disc în care există prolapsul discal cu ruperea inelului fibros și hernierea (prolabarea) până la extruzie a materialului nucleului pulpos, iar ultima faza fară o legătură directă între formele de hernie de disc o reprezintă îmbătrânirea fiziologică a discului (discartroză).

Din herniile de disc lombare diferențiem de asemenea formele iritative, mai ușoare, care beneficiază cu succes de tratament conservator, formele compresive, care în funcție de evoluție se pot trata conservator și/sau neurochirurgical și formele cu întrerupere radiculară, în care apare pareza sau paralizia unui anumit teritoriu deservit de nervul afectat și în care doar tratamentul neurochirurgical aplicat corect și precoce poate fi curativ.

Diagnosticul clinic este susținut de imagistică, certitudinea și stadializarea afecțiunii putându-se efectua  foarte bine folosind Rezonanța Magnetică Nucleară.

Toate formele de discopatie lombară și veritabilele hernii de disc fără afectare neurologică beneficiază cu succes de tratament conservator, atât medicamentos cât și de recuperare balneofizical, cu viză antialgică, antiiinflamatorie, decontracturantă, de stabilizare și echilibrare biomecanică și neuromusculară, în care se pot efectua aplicații de electroterapie, laserterapie, ultrasunete, magnetoterapie, termoterapie, masaj, kinetoterapie.