Lombalgia. Vă doare spatele? Faceți o mișcare bruscă și nu vă puteți redresa?

• Lombalgia. Vă doare spatele? Faceți o mișcare bruscă și nu vă puteți redresa?

În lombalgia acută durerea poate apărea brusc, după un efort desosebit, este vie, localizată în regiunea lombară și imobilizează bolnavul. Uneori poate apăre după un efort de mică importanţă dacă acesta se combină cu mişcarea de flexie-extensie sau rotaţia coloanei vertebrale putând uneori să apară fără nici un efort evident, dimineaţa la sculare. Intensitatea durerii este variabilă.

Cea mai mică mişcare exacerbează durerile şi aşa foarte vii. În ortostatism se poate observa dispariţia lordozei lombare fiziologice şi înlocuirea ei cu rectitudine sau cifoză lombară, atitudini antalgice, contractura muşchilor paravertebrali dând aspect de coardă de o parte şi de alta a coloanei lombare, mişcările de flexie şi extensie sunt mult limitate.

Poate apare pe fond de lombalgie cronică şi de obicei evoluează spre ameliorare în 1-2 săptămâni.

Durerea poate fi însă de intensitate moderată în lombalgia cronică, poate avea un caracter difuz, predominând în regiunea lombară inferioară. Are caracterul unei greutăţi lombare, a unei oboseli continue mai accentuată dimineaţa la trezire, fiind diminuată de mişcări. Reapare de obicei după eforturi şi mai ales către seară. Este surdă şi este exacerbată de eforturi, ortostatism prelungit sau ridicarea unor greutăţi, fiind în general calmată de repausul la orizontală.

Tratamentul în sindroamele dureroase lombare este complex, asociind medicație antialgică, antiinflamatorie, decontracturantă, neurotropă, vasculotropă, în asociere cu fizioterapie și kinetoterapie cu viză antialgică, decontracturantă, de ameliorare a calității vieții și reinserție rapidă familială și socioprofesională.

Lombalgia poate beneficia, cu rezultate excelente, de terapie de recuperare, care asociază electroterapie, ultrasonoterapie, magnetoterapie, termoterapie, laserterapie, masoterapie și kinetoterapie, terapie de care puteți beneficia oricând în clinica noastră.